Kategorie

Informacja

Event marketing - wydarzenia tradycyjne i online
    Home    0Komentarzy

Rosnące znaczenie wydarzeń organizowanych online, możliwość uczestniczenia w kursach oraz imprezach przy użyciu tabletów, smartfonów lub laptopa mogą dawać wrażenie, że wydarzenia tradycyjne odchodzą do lamusa. Jednak nic bardziej mylnego. Okazuje się bowiem, że konsumpcja eventów w tradycyjny sposób i online stanowi odrębny rodzaj uczestniczenia w wydarzeniu. Ta sama osoba może preferować wersję elektroniczną jednego kursu, a w przypadku innych ? decydować się na tradycyjny tryb nauki. Zarówno w przypadku szkoleń jak i imprez uczestniczenie w wydarzeniu na żywo dostarcza innych przeżyć, niż jego odpowiednik internetowy.

Live streaming na topie

Nie da się ukryć, że w obecnych czasach live streaming coraz mocniej interesuje potencjalnych odbiorców. Dostępność prostych w obsłudze narzędzi w social media ułatwia transmitowanie codziennych filmików, ale także profesjonalnych eventów. Według badań CBOS  z czerwca 2016 roku na temat korzystania z Internetu wzrasta popularność telewizji internetowej oraz transmisji i filmów online. Od 2008 do 2015 roku odnotowano wzrost z 17% do 50%. Co więcej, tendencja ta nie dotyczy tylko młodych odbiorców. Okazuje się bowiem, że po tę formę komunikacji sięga 78% osób w przedziale 18-24 lata, 56% internautów w wieku 25-34 lata oraz 1/3 użytkowników Internetu w przedziale 35-44 lata, ponad 40% osób 45-54 lata i co czwarta osoba w kategoriach wiekowych powyżej 55 lat (55-64 lat oraz powyżej 65 lat).

Wniosek wydaje się być prosty ? użytkownicy Internetu chętnie decydują się na uczestniczenie w wydarzeniach online. Nie oznacza to jednak końca tradycyjnych form organizowania imprez, szkoleń czy konferencji. To co z pewnością mocno zwraca uwagę w live streamingu to fakt, że pozwala on uczestniczyć w wydarzeniach pomimo dużej odległości, w wygodny sposób za pośrednictwem wybranego urządzenia. Dodatkowo oprócz zastosowania do transmisji dużych eventów, często jest także wykorzystywany w sytuacjach, gdy przekaz ma wyglądać na bardziej wiarygodny, kameralny, mniej zaplanowany. Często bowiem duże imprezy mają w sobie element sztuczności związanej z dokładnym rozpisaniem przebiegu wydarzenia, scenografią itd.

Eventy nadal są modne

Nawet największe firmy, które powszechnie korzystają z komunikacji za pośrednictwem filmów oraz chętnie zlecają influencerom filmowe recenzje ich produktów, nie zaniedbują spotkań na żywo. Należy pamiętać, że w wydarzeniach tradycyjnych liczą się nie tylko bodźce wzrokowe. Promocja własnych usług i produktów za pomocą eventów pomaga pobudzić wiele zmysłów odbiorcy i wprowadzić go w pozytywny nastrój. Rozmowy w przerwie na kawę, zaoferowany catering to dodatkowy sposób stymulacji, który może wpływać na decyzje zakupowe. Podczas wydarzeń tradycyjnych możliwe jest dotknięcie produktów, posmakowanie, poczucie zapachu. Nie oznacza to oczywiście wyższości wydarzeń tradycyjnych nad live streamingiem. Wskazuje jednak różnice między jedną a drugą formą komunikacji. Stąd tak popularne jest wśród firm łączenie różnych form komunikacji i wykorzystywanie zarówno wydarzeń online jak i tradycyjnych.

Gadżety reklamowe i materiały promocyjne

O ile wykorzystanie gadżetów reklamowych i materiałów promocyjnych podczas tradycyjnych wydarzeń jest w pewnym sensie oczywistością, o tyle eventy online nie zawsze kojarzą się z tego typu rozwiązaniami. Podkreślić jednak należy, że jak najbardziej w takich sytuacjach stanowią one również urozmaicenie wydarzenia. Przykładem może być używanie produktów indywidualnie przygotowanych na potrzeby określonego szkolenia czy imprezy, które pojawiać się mogą w kadrze lub służyć jako rekwizyty. Zaoferowanie ich następnie jako prezenty dla wybranych uczestników, którzy wezmą udział w konkursie lub wykażą się aktywnością podczas live streamingu, pozwoli zachęcić odbiorców do zaangażowania. Po przesłaniu ich uczestnikom wydarzenia online będą przypominać im o evencie i marce, która go zorganizowała. Aktywowanie uczestników wydarzenia online pozwala na zwiększenie ich zadowolenia, a przesłanie gadżetu pozwoli na uzyskanie efektu zbliżonego do uczestnictwa w wydarzeniu tradycyjnym.

Po wydarzeniu coś musi pozostać

Organizując szkolenie czy konferencję warto pamiętać o tym, że po wydarzeniu uczestnikom coś powinno pozostać. Inaczej szybko zapomną szczegóły z eventu i w najlepszym wypadku otworzą po jakimś czasie notatki, które przygotowali. Stąd tak ważne jest przygotowanie materiałów promocyjnych, które będą przypominały o firmach zaangażowanych w organizację spotkania. Dzięki temu oprócz wiedzy i doświadczeń z wydarzenia, uczestnicy wyniosą także świadomość marki.

Polecane posty

Komentarze

Log in or register to post comments