Kategorie

Informacja

Kalendarze firmowe 2016, jako sposób na budowanie relacji
   0Komentarzy

Kalendarze firmowe z logo i nadrukiem to sposób na pielęgnowanie relacji z pracownikami, klientami oraz partnerami biznesowymi. Sprawdzają się zarówno w przypadku promocji firm działających w sektorze B2B, jak i w firmach z produktami B2C. To właśnie dlatego bardzo często firmy decydują się na nadrukowanie lub wytłoczenie logo na kalendarzach, które przez cały rok będą przypominały osobie obdarowanej o konkretnej marce. Oczywiście dostępne są różne kalendarze, dlatego należy przeanalizować wykorzystanie produktu przez odbiorców tego gadżetu.

Kalendarze ścienne, biurkowe i książkowe

W przypadku firm sprawdzą się kalendarze ścienne, na których można nadrukować logo oraz dodatkowe zdjęcia. Tego typu gadżety reklamowe często znajdują zastosowanie w biurach, dzięki czemu możliwa jest promocja zarówno wśród personelu, jak również osób wchodzących do siedziby firmy. Podobnie będą sprawdzać się kalendarze biurkowe. Natomiast klienci indywidualni chętnie skorzystają również z osobistych kalendarzy książkowych.

Format

Przy zakupie kalendarzy biurkowych ważne jest dostosowanie kalendarza do miejsca na standardowym biurku do pracy. Kalendarz musi ułatwiać codzienne wykonywanie obowiązków, a nie utrudniać. Kalendarze ścienne mogą być o wiele większe, ponieważ ich format nie wpływa na ograniczenie przestrzeni. Warto jednak pamiętać, aby format kalendarza na ścianę pozwalał na nadrukowanie  lub doklejenie odpowiednio dużego kalendarium tak, aby było widoczne z większej odległości.

W przypadku klientów indywidualnych ważny jest styl życia. Przykładowo małe damskie torebki wymagają kalendarzy książkowych w formatach A6 lub mniejszych. Dla osób młodych, które korzystają z plecaków lub większych toreb bardziej dogodny może być kalendarz książkowy A5 lub kalendarz A4, który umożliwia zapisanie dłuższych notatek.

Kolor

Dodatkowo ważna jest kolorystyka oprawy, która powinna nawiązywać do gustu potencjalnego klienta, jak również barw firmy. Można zdecydować się na kolor kojarzący się z logo lub na indywidualnie przygotowaną oprawę, by podkreślić oryginalność lub kreatywność firmy. Ważne jest, aby kolor wprowadzał w odpowiedni stan osobę korzystającą z kalendarza. Przykładowo kolor czerwony kojarzy się z aktywnością, a w przypadku wariantu bardziej stonowanej czerwieni ? z namiętnością, miłością. Purpura i czerń to barwa ekskluzywnych marek, a stonowana zieleń budzi zaufanie. Odcienie ciemno niebieskie kojarzą się z nauką i profesjonalizmem, a pomarańczowy i żółty kolor to kreatywność. Zawsze można również wybrać neutralne odcienie szarości.

Dodatkowe reklamy wewnątrz kalendarza

Na koniec istotne są dodatkowe wklejki, na których można umieścić zdjęcia produktów, fotografie z biura firmy, grafiki lub twarze osób reprezentujących daną markę. Stwarza to okazję do dodatkowej kreacji wizerunku firmy. Tym samym, jeden nośnik pozwala na umieszczenie nawet kilku grafik reklamowych, co wzmacnia oddziaływanie przekazu.

Zakończenie

To wszystko sprawia, że kalendarze firmowe to często wybierane materiały promocyjne. Możliwość kreowania wizerunku firmy poprzez potencjalnie wiele wklejek z różnym zdjęciami oraz użyteczność tego produktu sprawiają, że pozwala on na efektywne wzmacnianie marki. Dlatego warto już teraz przeanalizować, które kalendarze będą najlepsze dla klientów firmy i zaplanować odpowiednią kampanię marketingową.

   

Gabriela Długosz

dla Zespołu AIDA Online

Komentarze

Log in or register to post comments