Kategorie

Informacja

Brelok z logo firmy a promocja marki
   0Komentarzy

Brelok? Promocja? Jaka promocja?

Efektywna promocja z wykorzystaniem takiego gadżetu reklamowego, jak brelok, wymaga stworzenia konkretnego planu. Ze względu na duży wybór firmy mogę bez problemów dopasować produkt do swoich potrzeb pod względem oczekiwań ich klientów oraz specyfiki konkretnej marki. Dlatego warto zastanowić się, jakie elementy decydują o skuteczności akcji promocyjnej z wykorzystaniem breloków z nadrukiem.

Funkcjonalność

Jedną z głównych cech gadżetów reklamowych jest ich funkcjonalność. Breloki reklamowe mogą mieć różne zastosowania, przez co będą trafiać do różnych grup docelowych. Te zawierające żetony do wózków sklepowych to świetne rozwiązanie, kiedy grupą docelową promocji jest rodzina, chociaż ze względu na wysoki poziom uniwersalności przyda się każdemu klientowi. Brelok z latarką może okazać się przydatny dla majsterkowiczów, a w przypadku niektórych modeli będzie świetną zabawką dla dziecka. Otwieracze do butelek i puszek to kolejny sposób na połączenie promocji i funkcjonalności dla klienta. Z pewnością brelok tego typu zostanie nie raz wykorzystany przy odpowiedniej okazji. Antystresy breloki trafią do szerokiej rzeszy klientów, a głównym elementem wpływającym na decyzję o tego typu rozwiązaniu w promocji będzie model (kształt, wygląd, kolor).

Okazje zakupowe, grupa docelowa i tożsamość marki

Z powyższym rozróżnieniem wiąże się również odniesienie do okazji zakupowych, momentów oraz sytuacji, w których konsumenci decydują się na nabycie konkretnych dóbr. Jednocześnie gadżet reklamowy musi współgrać z wartościami prezentowanymi przez markę oraz obraną przez nią grupą docelową.

Dlatego też brelok z żetonem do wózków sklepowych jest świetnym rozwiązaniem dla firm, których produkty pojawiają się w miejscach tego typu. Klient korzystając z wózka w sklepie, ma od razu kontakt z logo na breloku. Z drugiej strony ? idealnie współgra z grupą docelową taką, jak rodzina. Dodatkowo marka zostaje przedstawiona jako funkcjonalna w codziennych sytuacjach, np. podczas zakupów.

Breloki latarki świetnie sprawdzą się w promocji skierowanej do mężczyzn i kierowców. Część z nich może z powodzeniem zainteresować ?małych odkrywców?. Dzieci zwracają uwagę na gadżety, które świecą i pozwalają im na urozmaicenie zabawy. To prowadzi do analizy, w jakich sytuacjach klient powinien przypominać sobie o firmie, która podarowała mu gadżet reklamowy.

Niekiedy trudno będzie w ławy sposób powiązać okazje zakupowe z wykorzystaniem breloków przez konsumentów. Wtedy warto zastanowić się, czy dobrym rozwiązaniem jest wkroczenie w prywatność klienta. Rozwiązaniem są otwieracze do butelek w dużej mierze kojarzone z piwem. Tym samym, ten gadżet reklamowy będzie wykorzystywany podczas spotkań ze znajomymi (np. grill) lub w domu. Z drugiej strony - otwieracze do puszek i butelek mogą okazać się świetnym wybawieniem dla kobiet chcących uniknąć uszkodzenia paznokcia podczas otwierania napoju, chociaż stanowi uniwersalne rozwiązanie dla każdej osoby, która chce szybko i łatwo otworzyć puszkę.

W niektórych okolicznościach otwieracze mogą posłużyć do promowania produktu marki każdego napoju, który mocno kojarzy się z kapslowaną butelką np. Coca Cola. W przypadku decyzji o promowaniu napoju poprzez przydatny do jego spożycia gadżet uzyskuje się efekt komplementarności prezentu do produktu oraz podkreśla się charakterystyczne cechy oferowanego dobra oraz symbole danej marki.

Kolor, kształt, wymagania techniczne

Kolor, kształt i techniczne dane na temat breloków wpływają bardzo mocno na przebieg promocji przy użyciu gadżetów reklamowych tego typu. Okazuje się, że gama breloków, które są identyczne pod względem funkcjonalnym, umożliwia na komunikowanie odbiorcom odmiennych informacji.

Przykładem mogą być breloki antystresy, które dają duże pole do manewru pod względem kształtów. Brelok z logo w kształcie globusa może podkreślać takie cechy firmy jak: międzynarodowy charakter i globalny zasięg, zaangażowanie społeczne, ekologiczny charakter, komunikatywność, multikulturowość. Brelok z logo w kształcie owoców może być kojarzony ze zdrowym trybem życia, ekologią, rolnictwem, domem, kuchnią, posiłkiem. Kształt pigułki utożsamiany będzie z branżą farmaceutyczną i medyczną oraz z pacjentem. Samochód dobrze sprawdzi się w przypadku podkreślania mobilności, dynamiki, w akcjach skierowanych do kierowców i o kierowcach. Wszystkie z wymienionych breloków antystresów sprawdzą się również w kampaniach społecznych skierowanych np. do dzieci. Owoce zachęcą do zdrowego stylu życia, a globus przypomni, jak ważna jest ekologia.

Jednak w przypadku dzieci należy pamiętać dodatkowo o wymaganiach technicznych. Nie każda grupa wiekowa może otrzymać małe breloki, które mogłyby zostać połknięte przez dziecko, a poza tym - nie każdy brelok jest wykonany z odpowiednio trwałego materiału. Zawsze warto zwrócić uwagę na to, w jakim celu wykorzystywany będzie gadżet reklamowy, a następnie wybrać ten najlepiej dopasowany do założeń.

Podsumowanie

W związku z powyższymi informacjami warto pamiętać, że wybór takiego gadżetu reklamowego, jak brelok z logo, powinien współgrać z wieloma elementami prowadzonej promocji. Musi uwzględniać nie tylko funkcjonalność produktu oraz potrzeby konsumentów, ale również cechy produktu i wartości prezentowane przez markę. Dlatego proces doboru breloków reklamowych do oczekiwanych rezultatów promocji jest podstawą prowadzenia efektywnych działań marketingowych.

 

Gabriela Długosz dla AIDA Online

Komentarze

Log in or register to post comments