Kategorie

Informacja

Kubek termiczny w kampaniach promocyjnych
   0Komentarzy
Kubek termiczny w kampaniach promocyjnych

Co promuje kubek termiczny?

Kubek termiczny to gadżet reklamowy, którego efektywność w działaniach marketingowych można rozpatrywać w różnych wymiarach. Spełnia on nie tylko rolę przydatnego gadżetu reklamowego, ale również inne funkcje m.in.:

a) identyfikacji wizualnej firmy;

b) symbolu stylu życia targetu, np. zdrowy, nowoczesny tryb życia w przypadku, gdy w kubki znajduje się zielona herbata lub ziołowy napar oraz dynamika i aktywność w przypadku kawy;

c) prezentacji wartości marki, np. eco kubek termiczny kojarzony z innowacyjnością, ekologią .

Przykładowo kubek termiczny Maxwell House poprzez kolor oraz logo nawiązuje do marki. Dodatkowo może pomagać w krótkofalowej intensyfikacji sprzedaży poprzez promocję lub programy lojalnościowe oraz symbolizować styl życia grupy docelowej marki np. dynamika, mobilność, aktywność. Dlatego chciałabym przedstawić dwa przykłady wykorzystania kubka termicznego przez wyżej przytoczoną markę.

Kubek termiczny jako narzędzie wizerunkowe

Pierwszy przykład dotyczy działania na rzecz promocji wizerunku oraz budowania pozytywnych doświadczeń z marką. W 2010 roku promowano fan page Maxwell House poprzez rozdawanie kubków termicznych osobom, które polubią stroną marki na Facebooku i podadzą dane kontaktowe za pomocą specjalnej aplikacji. Dzięki temu fan page zyskał 48 tys. polubień w ciągu dwóch dni*, a firma pozyskała listę kontaktów. Przy spełnieniu odpowiednich wymagań prawnych pozyskane dane mogą być wykorzystywane do celów marketingowych. Tym samym, gadżet, jakim jest kubek termiczny, umożliwił stworzenie bazy kontaktów przydatnej w procesie realizacji długofalowych strategii i pozwolił na realizację operacyjnego celu dotyczącego pozyskania ?Like?ów?.

Kubek termiczny jako narzędzie intensyfikacji sprzedaży

Drugi przykład opisuje krótkofalową intensyfikację sprzedaży poprzez promocję. W 2013 roku Maxwell House wykorzystał charakterystyczny kubek termiczny w inny sposób. Gadżet reklamowy stał się symbolem mobilności, a kampania promocyjna zachęcała do kupienia dwóch kaw Maxwell House, dzięki czemu klient otrzymywał prezent. Takie działanie wymagało pozyskania partnerów, w tym wypadku sklepów, które podjęłyby się obsługi klienta zgodnej z regulaminem promocji. Dzięki temu partnerzy i marka Maxwell House postawili na promocję sprzedaży, której efekty mogą być również długofalowe. Wszystko zależy od poziomu lojalności klientów wobec analizowanej marki. Jeżeli część z nich przekona się do systematycznego kupowania kawy Maxwell House, pomimo braku lub małego zainteresowania tym produktem przed promocją, to efekt tych działań marketingowych może być obserwowany dłużej.

Kubek termiczny a styl życia grupy docelowej

Już wcześniej odniosłam się do promocji Maxwell House i podkreślania poprzez kubek termiczny pewnych elementów związanych ze stylem życia targetu, do którego kierowany jest produkt. W tym wypadku ważne są okoliczności spożywania kawy. Produkt ten może być utożsamiany z delektowaniem się kawą najwyższej jakości, rodzinnymi spotkaniami, wyjściem do kawiarni, spotkaniem ze znajomymi lub poranną kawą w pracy. Tym samym, należy zwrócić uwagę, kiedy i jak konsumowany jest dany produkt. Kubek termiczny pozwala na podkreślenie potrzeby spożywania ciepłego napoju kawy lub herbaty w pracy czy szkole. Tym samym, może oddawać dynamikę życia i potrzebę zwiększania energii poprzez kawę dla osób pracujących, uczących się lub zdrowy tryb odżywiania, jeżeli w kubku termiczny znajduje się ciepła zielona herbata.

Dodatkowo sam kubek może być wykonany w zgodzie z określonymi wartościami grupy docelowej, czego przykładem są ekologiczne kubki termiczne. Tym samym, można poprzez jeden produkt podkreślić wartości, z którymi utożsamia się marka: nowoczesność, innowacyjność, ekologię oraz podążanie za trendami.

Podsumowanie

Podsumowując, kubek termiczny to nie tylko przydatny prezent i narzędzie intensyfikowania sprzedaży. Jego możliwości w zakresie promocji i budowania wizerunku marki mogą być o wiele szersze. Wiąże się to z symboliką kubka termicznego, który kojarzy się z określonymi sytuacjami spożywania napojów oraz możliwościami graficznymi (kolorem, nadrukiem, kształtem). Tym samym, kubek promuje nie tylko symbole identyfikacji wizualnej takiej jak logo, ale również oddaje określony styl życia.

Gabriela Długosz dla AIDA Online

* Więcej na Gadzetomania.pl, http://gadzetomania.pl/11353,jak-odniesc-sukces-na-facebooku-najciekawsze-kampanie-reklamowe, 27.01.2015 r.

Komentarze

Log in or register to post comments